Dijital Reklamcılıkta CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CTR Nedir ?

cost-per-action-graphic

CPM : Cost Per Mille,”Bin Gösterim Başına Maliyet”. Web reklamcılığında özellikle de Türkiye’de bir dönem en çok kullanılan yöntem olmasıyla bilinir. Peşin bir bütçe ayırarak ya da sonradan ödemeli olarak, reklam bin kez gösterildiğinde ödenen ücreti belirtir. Gösterime dayalı olan, Hit oranı düşük alanları gözardı eden, oldukça başarılı bir yöntemdir.

 CPC : Cost Per Click, “Tıklama Başına Maliyet”. Bu yöntem gösterimden bir adım öteye giderek, ilgili kullanıcıya yönelir. Tıklanan reklamlar için belirlenen ücretin, dönemsel olarak ödenmesi yoluyla uygulanır. Yöntemin en etkin örneği Google Ad-Words sistemidir diyebiliriz. Hem CPM hem de CPC seçeneklerini barındıran Ad-Words bir anlamda, uygulamada bilinen en başarılı örnektir.

 CPL : Cost Per Lead, “Kayıt Başına Maliyet”. Üçüncü adım olan bu yöntem, gösterim, tıklama ve ardından ulaşılan alanın etkin kullanımı üzerine kuruludur. Örneğin bir siteye kayıt almak istiyorsanız ve bunu banner reklamlar yoluyla yapmak istiyorsanız. Kaynak siteden gelen kayıt başına ölçüm alabilir ve maliyetleri bu doğrultuda belirleyebilirsiniz. Bu yöntemi üyelik bazlı indirim siteleri sıklıkla kullanıyorlar.

 CPA / CPS : Cost Per Action or Sale, “Eylem veya Satış Başına Maliyet”. CPL sistemine yakın olmakla beraber, burada sadece üyelik için değil, yapılan aktif satış ya da eylem için maliyet ödenmektedir. Bu yöntemin kullanıcısı bir anket firması veya bir online-satış sitesi olabilir. Tamamen net verimlilik üzerine kurulu bu sistem birim maliyet olarak yüksek ancak etkinlik olarak sonuca odaklı bir yöntemdir.

CTR : Click Through Rate, “Tıklanma Oranı”.  Diğer kavramlara ek olarak CTR sonuca dönük olarak kullanılan bir ifadedir. Reklamın, alanın, bağlantının toplam gösterim içindeki tıklanma oranını yüzdelik değer olarak ifade eder. Özellikle sosyal medya kanallı reklam ölçümlemelerinde CTR ve CPC ağırlıklı olarak göz önünde bulundurulur.

Etiketlendi:, , , , , , ,

Yorum bırakın